پیوند ها
تحقیق پایانی با عنوان شناسایی قابلیت های بصری کتیبه های مجموعه زیارتی
جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری
به تعداد 180 صفحه قابل ویرایش ورد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه................................................................................................ 1
فصل اول: کلیات پژوهش
1– 1 بیان مسأله............................................................................................. 4
1 – 2 اهداف پژوهش.................................................................................. 5
1– 2 - 1 هدف اصلی.................................................................................................. 5
1– 2 - 2 هدف فرعی ................................................................................................. 5
1 – 3 اهمّیّت و ضرورت تحقیق ...................................................................................... 5
1 – 4 سوالات تحقیق..................................................................................................... 6
1– 4 - 1 سوال اصلی................................................................................................... 6
1 – 4 - 2 سوالات فرعی ............................................................................................ 7
1 – 5 پیشینه تحقیق......................................................................................... 7
1 – 6 روش و ابزارگردآوری اطلاعات............................................................................. 10
1 – 7 روش انجام تحقیق .................................................................................... 10
1 – 8 روش تحلیل اطلاعات ......................................................................................... 10
1 – 9 تاریخچه.................................................................................................... 11
1 – 9 - 1 مجموعه زیارتی امام رضا (ع)......................................................................... 11
1 – 9 - 2 تاریخچه حرم امام رضا (ع) از آغاز تا پیش از حمله مغول................................. 11
1 – 9 - 3 مجموعه امام رضا (ع) در دوره مغول............................................................... 14
1 – 9 – 4 مجموعه امام رضا (ع) در دوره تیموری........................................................... 14
1 – 9 – 4– 1 صحن عتیق......................................................................................... 15
1 – 9 – 4 – 2 مدارس احداثی در مجموعه امام رضا (ع)............................................... 15
1 – 9 – 4 – 3 رواقها.............................................................................................. 17
1 – 9 – 4 – 4 مسجد گوهرشاد ................................................................................. 17
1 – 9 – 5 مجموعه امام رضا (ع) در دوره صفویه............................................................ 18
1 – 9 – 5 – 1 صحن عتیق........................................................................................ 19
1 – 9 – 5– 2 گنبد مطهر ......................................................................................... 20
1 – 9 – 5 – 3 رواقها............................................................................................. 20
1 – 9 – 5 – 4 مدارس احداثی در مجموعه امام رضا (ع) .............................................. 21
1 – 9 – 6 مجموعه امام رضا (ع) در دوره افشاریه تا دوره قاجاریه ................................. 21
1 – 9 – 7 مجموعه امام رضا (ع) در دوره قاجاریه ......................................................... 22
1 – 9 – 7 – 1 صحن نو........................................................................................... 23
1 – 9 – 7 – 2 مدرسه علینقی میرزا ........................................................................... 24
1 – 9 – 7 – 3 رواقها............................................................................................. 24
1 – 9– 8 مجموعه امام رضا (ع) در دوره پهلوی ............................................................ 25
1 – 9 – 8 – 1 رواقها ............................................................................................ 25
1 – 9 – 8 – 2 کتابخانه آستانقدس ......................................................................... 28
1 – 9 – 8 – 3 موزه و صحن موزه ........................................................................... 28
1 – 9– 9 مجموعه امام رضا (ع) در دوره انقلاب اسلامی................................................. 29
1 – 9 – 9 – 1 صحنها............................................................................................ 29
1 – 9 – 9 – 2 رواق دارالولایه............................................................................ 33
1 – 9 – 9 – 3 دانشگاه علوم اسلامی رضوی .......................................................... 33
1 – 10 تعاریف .............................................................................................. 33
1 – 10- 1 وجه تسمیه کتیبه................................................................................. 33
1 – 10 - 2 کتیبهنگاری .................................................................................. 34
1 – 10 - 2 - 1 خط کوفی ....................................................................................... 35
1 – 10 – 2 – 1- 1 کوفیتزیینی ............................................................................... 35
1 – 10 – 2 – 1- 2 کوفی بنایی................................................................................. 36
1 – 10 - 2 - 2 خط محقق........................................................................................ 37
1 – 10 - 2 - 3 خط ثلث........................................................................................... 37
1 – 10 - 2 - 4 خط نسخ.......................................................................................... 38
1 – 10 - 2 - 5 خط تعلیق......................................................................................... 39
1 – 10 - 2 – 6 خط نستعلیق............................................................................. 40
1 – 10 - 3 مفاهیم بصری .................................................................................... 41
1 – 10 – 3 - 1 آهنگ بصری .................................................................................. 41
1 – 10 – 3 - 2 تعادل............................................................................................... 42
1 – 10 – 3 - 3 تباین................................................................................................ 43
1 – 10 – 3 – 4 ترکیببندی .................................................................................... 43
1 – 10 – 3 – 4 – 1 ترکیب عمودی ......................................................................... 43
1 – 10 – 3 – 4 – 2 ترکیب متقاطع............................................................................ 44
1 – 10 – 3 – 4 – 3 ترکیب مثلث ............................................................................. 44
1 – 10 – 3 – 4 – 4 ترکیب اریب ............................................................................. 44
1 – 10 – 3 – 4 – 5 ترکیب دایره.............................................................................. 44
1 – 10 – 3 – 4 – 6 تناسب ..................................................................................... 45
فصل دوم: گونه شناسی کتیبهها
2 – 1 مقدمه .................................................................................................... 47
2 – 2 دستهبندی کتیبهها...................................................................................... 48
2 – 2 - 1 دستهبندی محتوایی ............................................................................. 50
2 – 2 -1 - 1 کتیبههای مذهبی ........................................................................... 50
2 – 2 -1 – 1 - 1 آیات قرآنی ................................................................................. 51
2 – 2 -1 – 1 - 2 احادیث......................................................................................... 52
2 – 2 -1 – 1 - 3 ادعیه و تذکرهها ............................................................................ 53
2 – 2 -1 – 1 – 4 ابیات شعر .................................................................................... 55
2 – 2 -1 - 2 کتیبههای احداثیه ................................................................................. 55
2 – 2 -1 - 3 کتیبههای مذهبی – احداثیه................................................................... 57
2 – 2 - 2 دستهبندی براساس خط.................................................................... 57
2 – 2 - 2 – 1 کاربرد خط کوفی در کتیبهنگاری ........................................................ 59
2 – 2 - 2 – 1 - 1خط کوفی ساده ............................................................................ 59
2 – 2 - 2 – 1 – 2 خط کوفیتزیینی ......................................................................... 60
2 – 2 - 2 – 1 – 3 کوفی بنایی (معقلی) ............................................................... 60
2 – 2 - 2 – 2 کاربرد خط ثلث درکتیبهنگاری ............................................................ 61
2 – 2 - 2 – 3 کاربرد خط نستعلیق درکتیبهنگاری ....................................................... 65
2 – 2 - 3 دستهبندی براساس قالب و شکلکلی ....................................................... 68
2 – 2 - 3 - 1 کتیبههای طوماری............................................................................... 69
2 – 2 - 3 - 2 قاببندیها ....................................................................................... 72
2 – 2 - 3 - 3 الواح کتیبهای............................................................................... 74
2 – 2 - 3 - 3 – 1 الواح ترنجی ............................................................................... 75
2 – 2 - 3 - 3 – 2 الواح شمسهای (مدور)................................................................... 77
2 – 2 - 3 - 3 – 3 الواح هندسی .............................................................................. 78
2 – 2 – 4 ترکیب خط درکتیبه .................................................................................... 80
2 – 2 – 4 – 1 کتیبههای تکسطری............................................................................. 80
2 – 2 – 4 – 2 کتیبههای طوماری دوطبقه و سهطبقه ................................................ 82
2 – 2 – 4 – 3 کتیبههای طوماری مادر و بچه ................................................................ 84
2 – 2 – 4 – 4 کتیبههایکمربندی ................................................................................ 86
2 – 2 – 5 مصالح مورد استفاده در کتیبهها .................................................................... 87
2 – 2 – 5 – 1 آجرکاری ......................................................................................... 88
2 – 2 – 5 – 2 سنگ ............................................................................................... 90
2 – 2 – 5 – 3 گچ................................................................................................... 92
2 – 2 – 5 – 4 کاشی .......................................................................................... 93
2 – 2 – 5 – 4 – 1 کاشی معرق......................................................................... 94
2 – 2 – 5 – 4 – 2 کاشی هفترنگ......................................................................... 95
2 – 2 – 5 – 4 – 3 کاشی زیررنگی .......................................................................... 97
2 – 2 – 5 – 4 – 4 کاشی زرینفام............................................................................. 98
2 – 2 – 5 – 4 – 5 کاشی معقلی ............................................................................... 99
2 – 2 – 5 – 5 تزیینات چوبی.................................................................................... 100
2 – 2 – 5 – 6 آیینهکاری......................................................................................... 101
2 – 2 – 5 – 7 فلزکاری ........................................................................................... 102
2 – 2 – 6 رنگ در کتیبهها ....................................................................................... 103
2 – 3 جمعبندی.................................................................................. 105
فصل سوم: تحلیل ساختاری کتیبهها
3 – 1 مقدمه ....................................................................................................... 107
3 – 2 بررسی کیفیات بصری در کتیبهها ................................................................... 108
3 – 2 - 1 آهنگ بصری ........................................................................................ 108
3 – 2 - 2 تعادل ................................................................................................ 112
3 – 2 - 3 تباین.................................................................................................. 116
3 – 2 – 4 ترکیببندی .............................................................................................. 119
3 – 2 - 5 تناسب ............................................................................................. 125
3 – 3 مختصری درباره ویژگیهای حروف ..................................................................... 128
3 – 4 کرسی..................................................................................................... 139
3 – 5 جمعبندی ................................................................................................ 142
فصل چهارم: نتیجهگیری
4 – 1 بحث ...................................................................................................... 144
4 – 2 نتیجه ......................................................................................................... 146
4 – 3 پیشنهادات ............................................................................................. 151
طرح عملی
معرفی ............................................................................................................. 154
مشخصات فنی ............................................................................................. 154
فهرست منابع ...................................................................................................... 156
پیوست مطالب................................................................................................... 165
مبلغ واقعی 23,864 تومان 15% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 20,284 تومان
برچسب های مهم
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث تاریخ، بعثت و هجرت پیامبر (بعثت تا هجرت) همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 5 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 فرمت: pdf ... ...
کتاب «نیکسرشت: راهنمای تبدیلشدن به والدی که میخواهید باشید» نوشتهی بکی کندی، یک راهنمای عملی و الهامبخش برای والدین است که بهدنبال بهبود رابطهی خود با فرزندانشان و پرورش کودکان سالم و خوشحال هستند. این کتاب با رویکردی مثبت و همدلانه، به والدین کمک میکند تا بر ... ...
فقط دشمن ها هستند که همیشه حرف هم را بی هیچ کم و کاستی می فهمند. اغلب هم لبخندی چاشنی گفت و گویشان است. دوستی همیشه با سوء تفاهم همراه است، عشق خیلی بیشتر کتاب : نیمه غایب ✍️ #حسین_سناپور فایل صوتی کتاب اگر در دریافت فایل مشکل داشتید به این شماره یا واتس آپ پیام ... ...
دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3 کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند . بخش های کتاب شامل : ۱ ... ...
سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال میرسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهشهای معاصر چیزهای بسیار تعجبآوری را میگویند، حقایق شگفتآور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی انجام ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث بازخوانی رابطه ایران و غرب همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 16 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf اهداف ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث تاریخ پیامبر اسلام (بخش اول) همراه با پاسخ شامل: 5 جلسه تعداد صفحات: 6 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 فرمت: pdf ... ...
روانشناسی_پرورشی_نوین#علی_اکبر_سیفروانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزشمولف: دکتر علی اکبر سیفموضوع مرتبط: روانشناسی و علوم تربیتیناشر: دوران24 فایل صوتی حجم ۳۵۰ مگابایت ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت نظام جمع و شیوه های رزم انفرادی درس 8 آمادگی دفاعی پایه نهم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 47 همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی بکارگریی تم ... ...